خانه تاب آوری آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی است

خانه تاب آوری ایران اولین رسانه و سایت تخصصی تاب آوری کشور

خانه تاب آوری ایران آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی است.

خانه تاب آوری آدرس تاب آوری در اینترنت فارسی است که توسط دکتر محمدرضا مقدسی تاسیس و راه انداری شده است .

خانه تاب آوری ایران اولین رسانه و  پایگاه تخصصی تاب آوری در اینترنت فارسی است که بصورت جامع و تخصصی به تاب آوری پرداخته است . در خانه تاب آوری ایران مجموعه ای از تحقیقات و مقالات داخلی جهت استفاده ارایه شده است گروه مترجمین خانه تاب آوری تاکنون بالغ بر سی عنوان کتاب تخصصی در زمینه تاب آوری روانشناختی ترجمه و منتشر کرده است و این روند کماکان ادامه دارد .

گزارش سمن اخبار  و به نقل از پایگاه خبری قدیری نیوز خانه تاب آوری ایران   home of resiliency  اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور در ۲۹ تیرماه ۱۳۹۴ به همت محمدرضا مقدسی تاسیس  و توسط مهندس فضل اله رنجبر فرماندار وقت  کرمانشاه رونمایی شد

این پایگاه اینترنتی  در آدرس resiliency.ir  بصورت رسمی فعالیت خود را آغاز کرده است محمدرضا مقدسی ایران را در شبکه جهانی اینترنت صاحب آدرس ” تاب آوری” کرده است و این آدرس در مالکیت حقیقی دکتر محمدرضا مقدسی است .

این دامنه آدرس و نماد تاب آوری در اینترنت فارسی بشمار می آید دکتر محمدرضا مقدسی مراسم رونمایی از این وبسایت را در زادگاهش در شهر کرمانشاه برگزار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، این مراسم با حضور تنی چند از اساتید دانشگاه، فعالان عرصه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر و کارشناسان حوزه مختلف سلامت روان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم رنجبر اظهار کرد: تاب آوری از آن دسته مفاهیمی است که متضمن سلامت روانی، پویایی و امید در جامعه است.

وی تاکید کرد: فرمانداری کرمانشاه در راستای جلب روز افزون مشارکت ها و فعالیت های مردمی در حوزه سلامت و پیشگیری از آسیب های اجتماعی عزم جزم دارد.

در ادامه مدیر و موسس این سایت هدف از تشکیل این سایت را کمک به بهبود ارتقا سلامت همچنین اجتماعی کردن بحث تاب آوری و شناخت در کنار آن تنویر بیشتر افکار عمومی با مسایل روانشناختی عنوان کرد.

آنچه در بالا آمد متن خبری است که در تیرماه ۱۳۹۴ توسط خبرگزاری کار ایران در خصوص رونمایی سایت تاب آوری درج شده است.

بنا بر همین گزارش از سمن اخبار هنگام تاسیس و رو نمایی خانه تاب آوری ایران، اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور در کرمانشاه  مورد توجه خبرگزاری ها و رسانه های مختلف نیز قرار گرفت که نمونه هایی از آن در همین گزارش مورد اشاره قرار خواهد گرفت.

 

اولین سایت تاب آوری روانشناختی کشور رونمایی شد  این تیتر منتخب خبرگزاری ایلنا برای خانه تاب آوری بود، در همین ارتباط  باشگاه خبرنگاران جوان نیز به نقل از مدیر و موسس اولین وبسایت تاب آوری کشور در سایت  تاب آوری و لزوم راه اندازی آن نوشته است : تاب آوری در واقع رویکرد یا سازه ای است که نقش مهمی در بالا بردن توان مقابله افراد با عوامل آسیب رسان مثل آسیب های اجتماعی خواهد داشت.

 

سایر رسانه ها نیز از جمله خبرگزاری ایسنا و خبرآنلاین نیز نسبت به آغاز بکار خانه تاب آوری توجه نشان دادند.

و اما بازتاب تاسیس اولین وبسایت تاب آوری روانشناختی کشور در سایت ستاد مبارزه با مواد مخدر هم بازتاب پیدا کرد به گونه ای که علی شمشیری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ( وقت کرمانشاه ) تاب آوری را یک سازه روانشناختی حائز اهمیت در رویکرد پیشگیری از اعتیاد دانست و گفت: با ‏تاسیس این پایگاه اینترنتی از توانمندی و تجربه فعالان این حوزه جهت پیشبرد رویکرد پیشگیری از ‏اعتیاد بهره مند خواهیم شد.

به لطف توانمندی فعالان عرصه پیشگیری از اعتیاد استان این سایت برای اولین بار درایران و ‏به زبان فارسی در استان کرمانشاه تاسیس و رونمایی شد. امروز پس از گذشت چندین سال از تاسیس این سایت  مقوله تاب آوری در کشور عزیزمان بیش از پیش معرفی وعلاقه مندان زیادی پیدا کرده است.

از محمدرضا مقدسی  مدیر و موسس خانه تاب آوری ایران علاوه بر برنامه های متعدد رادیویی و تلویزیونی که هر از گاهی مورد تقدیر نیز واقع شده است  و هزاران نفرساعت تدریس و تسهیلگری تاب آوری تاکنون به یادگار مانده است .

شورای نویسندگان و مترجمین خانه تاب آوری نیز علاوه بر انتشار دهها یادداشت تخصصی  موفق شده اند حدود چهل عنوان کتاب تخصصی در حوزه تاب آوری  را ترجمه و در اختیارعلاقه مندان قرار دهند که این روند هم اکنون در رسانه سلامت روان کشور نیز ادامه دارد. حاصل فعالیت گروهی علاقه مندان به تاب آوری در گروه خود یار و مردم نهاد ترجمه بهترین و موثریت کتابهای تاب آوری دنیا و این روند کماکان ادامه دارد .

 

 

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سرخط خبرها