لگوسازی بازی ساخت و ساز است در گفتگو با کارن بوالحسنی

لگوسازی بازی ساخت و ساز است در گفتگو با کارن بوالحسنی مطرح شد

درود و عرض ادب

۱_ به طور کامل خودتو معرفی کن
کارن بوالحسنی هستم کلاس چهارم ۱۱ ساله ام پدر و مادرم هر دو فرهنگی هستند

۲_لگوسازی یعنی چی. چه نوع بازی است؟لگوسازی بازی ساخت و ساز است و با استفاده از قطعات ریز و درشت لگو به همراه نقشه ی ساخت و ساز ان گاهی این نقشه ۱ صفحه است و گاهی به بیش از ۵۰ صفحه میرسد

۳_این بازی چه خاصیتی دارد و چه مهارت هایی را فرا می‌گیری؟ این بازی باعث شور و هیجان می شود به طوری که در هنگام انجام بازی و تکمیل شدن لحظه به لحظه ی نقشه ی لگو احساس شادی به ما دست می دهد. بازی لگو همچنین یکی از جذاب ترین بازی های دنیاست که بسیار طرفدار را دارد و در همچنین بخاطر دقتی که در ساخت ان باید انجام داد و همچنین حوصله و صبوری در اتمام کار، خیلی ها حوصله ی انجام این بازی را ندارند از نظر مهارت آموزی این بازی در موارد زیر تاثیر دارد : ساخت و ساز، دقت زیاد،تفکر(تفکر در طراحی)، تقویت حواس پنج گانه

۴_ چطور شد که به لگو سازی علاقمند شدی؟۳ ساله بودم که مادرم برایم ۱ اسباب بازی لگو خرید که بتمن لگویی بود و من به تنهایی ان را ساختم از ان به بعد مادرم و همه ی کسانی که علاقه ی من به لگوسازی را می دانستند برایم به عنوان هدیه لگو می خریدند. در تولد ۵ سالگی ام مادرم برایم لگوی قصر بازی کودکان را خرید که بیش از ۱۰۰۰ تکه بود که به کمک مادرم و پسرخاله ام ان را درست کردیم از ان موقع تا الان لگوهای زیادی درست کردم.

۵_ به جز چیدمان لگوهایی که قبلا درست شده اند آیا خودت لگو طراحی کردی که محصول ذهن خودت باشه؟بله
چی درست کردی؟مریخ نورد، پایگاه فضایی شاتل، هوپیمای جت، ماشین مزرعه، طراحی قصه نخودی و… از طراحی هایی بود که انجام دادم
۶_ آیا لگوسازی به درس و مشق تو کمک می‌کند؟بله کمک می کند لگوسازی باعث می شود قدرت فکر کردن و تحلیل کردن رشد می کند همچنین ما را صبور می کند. مادرم همیشه می گوید کسی که با حوصله این آجر های ریز اسباب بازی را به هم میچسباند تا یک شکل درست حسابی بسازد در درس هایش نیز موفق است چرا که برای درس خواندن هم باید کلمات را تک به تک کنار هم گذاشت تا جمله شود.

آیا به انتخاب رشته تو برای دبیرستان و دانشگاه کمک می‌کند؟بله، انتخاب رشته ی تحصیلی به علاقه و توانایی ذهنی و جسمی ما بر می گردد پس ما که از بچگی ماشین الات مختلف را با لگو طراهی کردیم و ساختیم شاید در اینده به انتخاب رشته ی مهندسی در همین مسیر به ما کمک کند.

۷_ آیا لگوسازی می‌تواند درآمد داشته باشد؟بله، از طریق یوتیوب می توانیم فیلم هایی که از لگوسازی داریم را به اشتراک بگذاریم و فالورهای زیادی بدست آوریم.

۸_در پایان اگر هر صحبتی داری بگو.
ممنونم از پدر و مادرم که همیشه از من حمایت کردند
از شما اقای گهستونی هم برای این مصاحبه دلچسب ممنونم و یک پیشنهاد دارم کاش جشنواره یا مسابقه ی لگوسازی داشتیم تا با بقیه می شد مسابقه داد.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سرخط خبرها