آیین ری گشون کتاب از گیلان تا خوزستان

تازه ترین اثر دکتر اردشیر صالحپور درباره دکتر بلغاری در شهر کتاب اهواز رونمایی شد

تازه ترین اثر دکتر اردشیر صالحپور درباره دکتر بلغاری در شهر کتاب اهواز رونمایی شد. آیین ری گشون کتاب از گیلان تا خوزستان چهارم شهریورماه هزار و چهارصد و دو در شهرکتاب اهواز همزمان با مناسبت روز پزشک با حضور جمعی از فرهیختگان و علاقمندان به کتاب و نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان برگزار شد

تازه ترین اثر دکتر اردشیر صالحپور درباره دکتر بلغاری در شهر کتاب اهواز رونمایی شد.
آیین ری گشون کتاب از گیلان تا خوزستان چهارم شهریورماه هزار و چهارصد و دو در شهرکتاب اهواز همزمان با مناسبت روز پزشک با حضور جمعی از فرهیختگان و علاقمندان به کتاب و نماینده سازمان های مردم نهاد استان خوزستان برگزار شد.
این کتاب که شرح حال زندگی پزشکی به نام دکتر بلغاری است که از گیلان به خوزستان و ایذه کوچ می کند در چهارده روایت بیان شده جذاب و خواندنی است.
این کتاب به شرح زندگی دکتر حسنعلی بلغاری پزشک اهل رشت که تحت فشارها و فضای سیاسی رژیم پهلوی در دهه ۴۰ به شهرستان ایذه هجرت کرد و به طبابت در این شهرستان و روستاهای اطراف می کرد ، می پردازد .
دکتر حسینعلی بُلغاری در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۲ در حالی که برای طبابت و عیادت از مریضی رفته بودند و از طرف ژاندارمری وقت تحت تعقیب بودند ، سوار بر اسب از کوه سقوط می کنند و پیکر بی جان ایشان را روستاییان در اطرف رودخانه کارون پیدا می کنند و در نهایت در گورستان ایذه ، در خانه ابدیش آرام می گیرد.
دکتر اردشیر صالح پور رئیس یونیمای ایران پیش ازین بیش از ۳۰ عنوان کتاب نوشته و وارد بازار کتاب کرده است. او که از مفاخر استان و کشورمان است درباره ی این کتاب نکات ارزشمندی بیان کرد و به خواهر خواندگی رشت و ایذه اشاره کرد و خواستار نامگذاری خیابانی در ایذه به نام دکتر بلغاری شد‌
در این برنامه وزین جمعی از مدیران سازمان های مردم نهاد حضور یافتند. در پایان و پس از رونمایی کتاب دکتر صالحپور نسخه ای از کتاب خود به دکتر سیروس داودی نماینده سازمان های مردم نهاد استان تقدیم کردند.

لینک کوتاه:

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سرخط خبرها