تاب آوری زنان نوشته با ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری

تاب‌ آوری زنان نام کتابی است که توسط انتشارات رشد منتشر شده است این کتاب نوشته نوشته  دکتر پاتریشیا اگورمن روانشناس بالینی با ترجمه دکتر محمدرضا مقدسی مدیر و موسس خانه تاب آوری و عفت حیدری روانشناس اجتماعی در ۳۵۶ صفحه و سیزده فصل توسط انتشارات رشد منتشر و در اختیار علاقه مندان قرارگرفته است .

دکتر پاتریشیا اوگورمن هفت گام عملی را برای افزایش تاب آوری زنان ترسیم کرده است و به سه سوال اساسی نیز در زمینه تاب آوری زنان پاسخ می دهد؛ دکتر پاتریشیا اوگورمن در این کتاب آورده است که: زنان پس از گذراندن روزهای سخت و مشکلات ناشی از آن، ممکن است قربانی تصورات و تفکراتی نادرست شوند، این اثر سعی میکند این روند را معرفی کرده و قدرت تخریب این باورهای نادرست را کاهش دهد.

عمده‌ترین مطالبی که در این کتاب آمده است شناسایی تفکرات مخرب و مسمومی است که مانع توانایی و تاب آوری زنان است و همچنین شناخت تاب آوری به عنوان ابزاری کارآمد و سلاحی موثر برای مقابله با مشکلات در تمامی فصول مورد توجه است.

این کتاب همچنین برنامه ای روزانه برای تدارک و توسعه تاب آوری ارائه می کند

رهایی از باروهای سمی، توهمات و تصورات باطل، چگونگی جلب حمایت های اجتماعی برای تواناتر شدن و تقویت تاب آوری و همچنین آشنایی با منابع و ریشه های تاب آوری، خردورزی، توجه به الهامات و آیات الهی، قانونمندی و زیست معقول و صیانت از خویشتن در روابط عاطفی از سایر موضوعاتی هستند که در این اثر مورد بحث قرار گرفته است.

لازم به ذکر است، عفت حیدری دانش آموخته مترجمی زبان انگلیسی از دانشگاه علامه طباطبایی تهران و مترجم ۶۰ عنوان کتاب روانشناسی در زمینه خود یاری، زنان و سلامتی، سبک زندگی، روابط موثر، تغذیه و تاب آوری و عضو ارشد کارگروه مترجمین و نویسندگان خانه تاب آوری و سخنران حوزه خود یاری و شاغل در سازمان سینمایی و امور سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.