چرا خوب بودن خوب است ؟

چرا خوب بودن خوب است ؟

یادداشتهای دهگانه نرگس زمانی

چرا خوب بودن خوب است نام سلسله یادداشت هایی است که به قلم نرگس زمانی روانشناس ومشاور نوشته شده است این یادداشت های دهگانه برگرفته از کتاب کوچینگ شناختی رفتاری اثر مایکل نینان است که توسط محمدرضا مقدسی و خانم نرگس زمانی ترجمه و انتشارات سخنوران آن را منتشر کرده است

چرا خوب بودن خوب است؟ سوالی است که در این مجموعه از یادداشت های دهگانه با پاسخ آن موجه خواهید شد

 کوچینگِ شناختی رفتاری CBC مبتنی بر سلامت و عملکرد درست در زندگی از طریق استفاده از مدلها و الگوهای مربیگری پایه ریزی شده است. یعنی کمک به افراد برای شناخت از خود در هنگام مواجهه با مسائل و مشکلات و ارزیابیِ خود از میزان خودکنترلی و همچنین شناخت نسبت به نوع واکنشها منوط به نوع مشکلات می باشد.

پس هدف نخست cbc کمک به اشخاص برای گسترش و توسعه قابلیتها و تمرکز بر روی باورها، رفتارها و احساساتی است که بتواند منبع و مولدی برای پیشرفت و تکامل باشد و نه مانعی برای آن. و با کمک به افراد جهت شناخت آگاهانه و منطقی نسبت به موقعیتها بیرونی و همچنین شناخت به تواناییها و قابلیتهای خود و احساساتش بتوانند مدیریت بهتری بر رفتارها و احساساتی که ممکن است منجر به وسواسهای فکری و عملی شده و در نهایت مانع رسیدن به هدف می شود، اعمال کنند و تلاشش برای بهبود عملکرد و دستیابی به هدف، به نتیجه مثبت و سازنده ای منتهی شود و سلامت جسم و روان را در پی داشته باشد.

در کتاب کوچینگ شناختی رفتاری، مدلهای مختلف کوچینگ معرفی می شود که عبارتند از:
• کوچینگ زندگی: آموزش مهارتهای جدید و یا مهارتهایی که باعث پیشرفت شخص می شود.
• کوچینگ عملکرد: نزدیک کردن فاصله بین عملکرد آرمانی و عملکرد واقعی.
• کوچینگ تاب آوری: ارائه برنامه ها و روشهای توسعه و افزایش تاب آوری .
• کوچینگ توسعه فردی: ارائه رویکردهای آزاد وطولانی مدت برای توسعه شغلی و فردی.

نرگس زمانی هم چنین کتاب پرورش تاب آوری اثر دکتر کریستوفر ویلارد هم توسط  انتشارات پروچستا منشر شده است کتاب «پرورش تاب‌آوری» راهکارهای گسترش و پرورش ارزش‌های انسانی را در خانواده و آموزش آنها به فرزندان را به ما می‌آموزد.

دکتر کریستوفر ویلارد در این کتاب با بهره‌گیری از دانش و خرد مشرق زمین و ایجاد پلی بین فلسفه شرق و غرب، مطالبی مهم را مطرح و نکاتی عملی را در اختیار خوانندگان می‌گذارد

کریستوفر ویلارد در این اثر شگفت‌انگیز رویکردی واقع‌گرا و کاربردی به ما می‌دهد برای اینکه مهربانی و خرد را پرورش دهیم، بردبار و بخشنده باشیم؛ برای برخورداری از خانواده‌ای شاد و سالم تلاشی اثر بخش داشته باشیم و همچنین بزرگسالی مهربان و سالمندی خردمند باشیم.

چرا خوب بودن خوب است بخش اول
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش دوم
چرا خوب بودن خوب است بخش سوم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش چهارم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش پنجم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش ششم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش هفتم
چرا خوب بودن خوب است ؟بخش هشتم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش نهم
چرا خوب بودن خوب است ؟ بخش پایانی
اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در whatsapp
اشتراک گذاری در telegram

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سرخط خبرها